سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندوه خوردن نیم کهنسال شدن است . [نهج البلاغه]

Be Do Have
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: Charpabor یکشنبه 85 بهمن 22   ساعت 4:24 صبح

آنچه لیدر ها باید بخوانند و باید بدانند

برای افزایش اعتبار کاری خود و کمپانی ، از فعالیت در گروههای غیر اصولی  بپرهیزید

متاسفانه به محض این‌که اندکی دولت در قبال نت ورک، کوتاه می‌آید؛ شاهد  رشد دست‌های غیراصولی می‌شویم که این موضوع اصلا خوش‌آیند نیست. گسترش دست‌های غیر اصولی از هر لحاظ «مضر» است. اصولا هر کاری، استراتژی‌های خاص خودش دارد و چنان‌چه رعایت نشوند؛ نه تنها موفقیت‌آمیز نیستند؛ بلکه می‌توانند برای دیگران نیز مضر و خطرناک شوند. اینجا ۹ مشخصه از مشخصات دست‌های غیر اصولی را خدمتتان عرض می کنم. هر دستی که یک یا چند مشخصه‌ی زیر را داشته باشد قطعا غیر اصولی است و مراقب باشید تا به دام آن‌ها گرفتار نشوید دوستان اگر مشخصات بیشتری خاطرشان هست لطفا به ما هم بفرمایند :

۱- کسی که شما را دعوت می‌کند؛ از آشنایان شما نباشد: مطمئنا کسانی در این سیستم موفق می‌شوند که با افراد تحت نفوذشان(مثل خانواده و دوستان نزدیک یا صمیمی) کار کنند. البته اگر کسی به این کار ایمان نداشته باشد؛ قطعا ترجیح می‌دهد که غریبه‌ها را واردش نماید. در یک دست اصولی، بالاسری باور دارد و مطمئن است که این یک سیستم سودده می‌باشد؛ و چون می‌خواهد خودش به سود برسد و دو نفر از عزیزانش نیز به سود برسد؛ هرگز سراغ غریبه‌ها نمی‌رود.  مگر اینکه شما را هم از دوستان نزدیک و صمیمی خود بداند.

۲- دعوت کننده، خودش شخصا طرح را برایتان توضیح دهد: از آن‌جا که در یک دست   اصولی، افراد ازسمت بالاسری‌ها حمایت کامل می‌شوند لذا اشخاص تازه وارد، هرگز خودشان شخصا کار معرفی را انجام نمی‌دهند و این را بر عهده‌ی بالاسری‌های باتجربه‌تر می‌گذارند و افراد بالاسری، از آن‌جا که سود زیرمجموعه‌هایشان تضمینی بر سود خودشان است؛ لذا با کمال میل و بدون منت این کار را برای زیرمجموعه‌ها انجام می‌دهند .

۳- دعوت کننده از روش‌های سنتی مثل بیلبرد، آگهی، اینترنت، وبلاگ و ... برای تبلیغات و جذب افراد جدید استفاده نماید: تبلیغات سنتی در سیستم نت‌ورک مارکتینگ منسوخ شده است. اگر تبلیغات در این کار موثرتر بود؛ خود   کمپانی این کار را انجام می‌داد. لذا دست‌های اصولی هرگز از تبلیغات سنتی استفاده نمی‌کنند و نیازی به آن ندارند .

۴- مراسم معرفی کار به صورت گروهی(البته در ایران) برگزار شود: بیش از پنجاه سال تجربه در کار نت‌ورک مارکتینگ می‌گوید جلساتی که افراد به صورت تکی دعوت می‌شوند به مراتب نسبت به جلسات گروهی، موثرتر است. در دست‌های غیر اصولی از آن‌جا که آموزشی در کار نیست؛ کارشان بر اساس تمرکز است؛ لذا تعداد کمی هستند که از مهارت در معرفی (پرزنتیشن) برخوردارند و همیشه از این لحاظ در مضیقه قرار دارند و جهت صرفه‌جویی در وقت (از روی اجبار و یا عدم توجیه!) جلسات پرزنت گروهی برگزار می‌شود. اما در دست‌های اصولی چون که کار بر اساس تکثیر است لذا آموزش‌ها از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت در این دست‌ها محسوب می‌شوند. افراد سعی می‌کنند که روش معرفی کار را بیاموزند و به زیر مجموعه‌های خودشان آموزش بدهند و به طور متوسط از هر 5 نفر اعضاء، یک پرزنتر (کسی که توانایی معرفی کار به طور کامل و اصولی را دارد) وجود دارد. چنان‌چه پرزنتر را سرشاخه فرض کنیم، دو نفر زیر دستش و زیر دست هر کدام از آن دو نفر، چهار نفر در انتها قرار می‌گیرد که باید هر کدام دو نفر را به زیرمجموعه‌ی خودشان وارد کنند. پس پرزنتر با صرف کم‌تر از چهار ساعت  در روز می‌تواند برای هرکدامشان هفته‌ای چهار پرزنت، برگزار نماید. لذا در دست‌های اصولی نیازی به برگزاری جلسات پرزنت گروهی حس نمی‌شود. البته ممکن است عده‌ای اشکال کنند که «چرا در خارج از ایران جلسات پرزنت گروهی توسط خود کمپانی برگزار می‌شود؟» پاسخ این است که خود کمپانی نیز معتقد است که جلسات غیرگروهی موثرترند و البته در شرایطی پرزنت‌های گروهی نیز امکان‌پذیر  است اما آن‌چه که تجربه در ایران نشان داده؛ پرزنت‌های گروهی «فعلا» در «ایران» کارایی ندارند و دست‌های اصولی این موضوع را می‌دانند و خوب رعایت می‌کنند .

۵- معرفی در اماکن گران‌قیمت مانند هتل‌های چند ستاره‌ای انجام شود: افرادی که در دست‌های اصولی آموزش می‌بینند می‌دانند که باید کار را به ساده‌ترین وجه ممکن انجام داد. برای معرفی وست ویژن، به راحتی می‌توانند از محل زندگی خودشان یا محل زندگی دوستانشان یا یک کافی‌شاپ معمولی استفاده کنند. اینکار باعث می‌شود که شخص دعوت شده، با خیالی راحت بگوید که من هم می‌توانم این کار را انجام دهم و من هم می‌توانم با داشتن یک جلد کاتالوگ، و با یک قلم و کاغذ در خانه‌ی خودم یا خانه‌ی دوستم، یا در یک کافی‌شاپ معمولی، برای کمپانی مشتری پیدا کنم تا محصول بخرند و برای خودم درآمدزایی داشته باشم

 ۶- به شما بگویند که یک کار بسیار راحتی است که ظرف مدت کوتاهی پولدار می‌شوید: نت‌ورک مارکتینگ(حداقل وست ویژن) آموزش‌های ساده‌ای دارد که لزوما نیازی به استعدادهای خاص یا تحصیلاتی بالا ندارد. اما در عین حال کار راحت و بی‌دردسری هم نیست و لازم است که وقت و انرژی روی آن گذاشته شود. کسانی که در این کار، وقت و انرژی نگذارد؛ پس از ورود به سیستم سود چندانی  نخواهند کرد. در این سیستم حداقل باید به مدت یک‌سال زحمت کشید تا پولدار شد. این سیستم راه سریعی برای پو‌دار شدن نیست؛ بلکه راهی مطمئن است. کسانی که این موضوع را نمی‌دانند؛ لذا از لحاظ آموزشی ضعیف هستند و اگر  می‌دانند اما عمل نمی‌کنند؛ پس اصل صداقت را زیر پا گذاشته‌اند و ورود به دست ایشان اصلا توصیه نمی‌شود .

۷- به شما بگویند که یک محصول بخر و پولدار بشو. پول از تو و کار از ما: راز موفقیت در این سیستم این است که هر کس  حداقل دو مشتری بیاورد. (نه بیشتر!) یعنی زمانی که شما دو مشتریتان را از میان بهترین دوستان یا خویشاوندانتان وارد نمودید؛ سپس موظفید که به ایشان کمک کنید و آموزش‌های لازم را بدهید تا ایشان هم مثل شما بتوانند دو مشتری از به‌ترین  دوستان و خویشاوندانشان را بیاورد. شما پله به پله تمام آموزش‌هایی که از بالاسری‌تان می‌گیرید را به این دو نفر منتقل می‌کنید و ایشان نیز همین کار را با دو نفرهایشان می‌کنند. شما تا می‌توانید دو نفرتان را در این کار حمایت می‌کنید. همان‌طوری که بالاسریتان از شما حمایت کرد. و پس از مدتی می‌بینید که یک مجموعه‌ی چندهزار نفری دارید و هفته‌ای پانصد تا یک میلیون و نیم هزار تومان پاداش دریافت می‌کنید. کامپیوتری که پاداش های هفتگی شما را محاسبه و به حساب شما واریز می‌کند؛ برایش فرقی ندارد که مشتریان جدید را خودتان آورده باشید یا اینکه آن‌ها را اعضای زیرمجموعه‌تان آورده باشند. پس نیازی نیست که شما مرتب دنبال افراد جدید بگردید(نباید این کار را بکنید!) در مجموعه‌های اصولی افراد، انرژی و پتانسیل خود را صرف دو نفرهای خودشان می‌کنند و ایشان را حمایت می‌کنند تا دو مشتریشان  را معرفی کنند. این کار کمی صبر و حوصله و میزان معقولی وقت و انرژی می‌خواهد اما مطمئن خواهید بود که شما به جای دریافت سودی کم و مقطعی، سال‌های سال پاداش های عالی دریافت  می‌کنید. پس هرگز در دست‌های اصولی، به شما این را نخواهند گفت که «فقط یک محصول بخر و پولدار بشو ... پول از شما و کار از ما ! »

۸- به شما بگویند بیا و تا می‌توانی مشتری جدید را به زیر مجموعه‌ات معرفی کن تا پاداش بیش‌تری بگیری: همان‌طور که در مورد قبلی توضیح دادم در یک دست اصولی، هرگز بالاسری به طور معمول دنبال مشتری جدید برای زیرمجموعه‌ی شما نمی‌گردد بلکه از شما حمایت می‌کند تا بتوانید دو مشتری  از دوستان صمیمی یا خویشاوندانتان را وارد این مجموعه کنید لذا شما هم نباید هر روز دنبال مشتری جدید باشید. بلکه فقط دو نفر! و با همان دو نفر و حمایت از آن دو نفر و آموزش دو نفر، موفق خواهید شد. و این(محدودیت نفر گرفتن) اولین استراتژی است .

 ۹- از پک آموزشی خبری نباشد: در دست‌های اصولی، شخص تازه‌وارد توسط بالاسری‌ها آموزش می‌بیند و یک بسته‌ی آموزشی در همان ابتدای ورود یا بتدریج دریافت می‌کنند که معمولا شامل جزوه ی معرفی محصولات کمپانی و پکیج های آن است، جزوه ی طرز خرید و استفاده از سایت ،  ایمیل سازی و شناخت سایت های خبری شرکت و اگر معرف نسبت به این‌ها اظهار  بی‌اطلاعی نمود پس دستش غیر اصولی است. این کار یک سری استراتژی‌هایی دارد که با تجارت‌های سنتی تفاوت زیادی دارد. البته آموزش استراتژی‌های این کار نسبت به استراتژی تجارت‌های سنتی بسیار ساده‌تر است. این تجارت یک سری آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی دارد. به عنوان مثال در آموزش‌های مقدماتی شما یاد می‌گیرد که :

- اهدافتان از ورود به این سیستم را طبقه‌بندی نمایید.

- از میان تمام دوستان، اقوام و خویشاوندان کدام دو نفر را در اولویت قرار   بدهید که با یک معرفی درست و پیگیری اصولی وارد مجموعه بشوند.

- چطور بتوانید آن دو نفر را تک به تک، به جلسه‌ی معرفی محصولات کمپانی(معرفی) بیاورید .

- پس از پرزنت چطور بتوانید به آبجکشن‌ها(ایرادات) ایشان پاسخ بدهید و دید ایشان را که به خاطر جو منفی جامعه، منفی شده است؛ مثبت کنید.

- نکاتی ساده و در عین حال مهمی در زمینه‌ی روان‌شناسی یاد می‌گیرید .

- اگر دوستتان تصمیم به خرید محصول گرفت چطور بتوانید با بررسی اهدافش در او  ایجاد تعهد نمایید .

- چطور بتوانید به دوستتان آموزش بدهید و از او در گرفتن دو مشتریش حمایت کنید .

- چطور بتوانید مجموعه‌ی خود را طوری راه‌بری کنید که آموزش‌ها اولویتشان را از دست ندهند .


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
فرق بین موفیت وشکست
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
128014 :مجموع بازدیدها
8 :بازدید امروز
11 :بازدید دیروز
پیوندهای روزانه
درباره خودم
Be        Do        Have
مدیر وبلاگ : Charpabor[48]
نویسندگان وبلاگ :
سید عباس آزرینوشان
سید عباس آزرینوشان[0]
محمد محمدی پور
محمد محمدی پور[0]
حمیدرضا مسعودی[0]

لوگوی خودم
Be        Do        Have
لوگوی دوستان


لینک دوستان
توسل به فاطمه
صفحات اختصاصی
بایگانی نوشته ها
پنج اصل شکست ناپذیر موفقیت
استرس
ارتباطات و آفات آن
21 رمز موفقیت میلیونرهای خودساخته
اعتماد به نفس خود را چگونه پرورش می‌دهید؟
رؤیاهای شما از شخصیت درونتان می‌گوی
این دیوانگی است
خوشبختی های بزرگ در پشت لحظه های کوچک
چرا اهداف در بعضی افراد کمرنگ می شود
جوان
هوشمندانه‌تر کار کنیم
گابریل گارسیا مارکز
روانشناسی میوه ها
دانستنیها
من + تو = ما
موفقیت از کجا می آید
تکیه ام بر چیست؟
باور
نیروی عظیم درون انسان - T.N.T
لیدرشیپ
خودرو مورد علاقه شما کدام است؟
12روش برای ایجاد نشاط در زندگی
جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از کتاب قورباغه را قورت بده
برای خانمهای لیدر
در آستانه اظهارنظر شورای نگهبان
وظیفه شما در هنگام پیگیری کردن
نابغه درون خود را رها کنید
مواظب باشید رویاهایتان را ندزدند
قورباغه را قورت بده
از درخت بیاموزیم
دندانه های کلید
از بزرگان بیاموزیم
لیست
آموخته ام
آشنایی با برنامه ریزی کاربردی
3 فاکتور اصلی موفقیت
قدرت فراری
اطلاعات عمومی
موانع موفقیت
اشتراک